Ieškoti
  • Harmoninga diena

7 būdai, kaip įveikti rutiną

Atnaujinta: rgp 5

Rutina - didelė mūsų kasdienybės dalis. Iki šių laikų žmonės nenusprendė ar ji yra gerai ar blogai. Vieni savo, jog rutina yra žmogaus priešas ir reikia jos vengti, kiti mano, jog be jos gyvenime nebūtų balanso. O kokia visgi tiesa?



Ji padeda mums orientuotis laike, kai tuos pačius dalykus kartoji kasdien. Ji suteikia žmogui stabilumo, o tai padeda savimi pasitikėti. Tačiau reikia nepamiršti, jog toks gyvenimas žmogui pabosta, tad kaip į savo kasdienybę įnešti daugiau naujovių? Harmoninga akademija lektorė Aušra Vaitiekaitė paruošė patarimų paįvairinti rutinai


  1. Dienos iššūkis

Paprasčiausias būdas, kaip pagyvinti savo kasdienybė yra kiekvieną dieną nuveikti vis kažką kitokio. Lengviausiai tai pasiekti galime išsikeldami vieną iššūkį dienai. Įpraskite prieš miegą sugalvoti užduotį rytdienai. Galbūt jūsų tikslas bus susutvarkyti kiekvieną namų kampelį, o gal užteks prisiversti paskaityti knygą.

  1. Išlipk iš rėmų!

Dienos karantino metu bėga sparčiai. Esame įpratę atsikelti, dirbti, pavalgyti ir vėl nueiti miegoti. Kad rutina taip neslėgtų, būtina ieškoti alternatyvų jau nusistovėjusiems būtiniesiems poreikiams pvz.: maistui. Tarkime, kartą per savaitę surenkite užsienio virtuvės dieną. Pasirinkus italų virtuvę, pusryčiams pasigaminkite makaronų, pietums užsisakykite picą, o vakarienei su šeima gaminkite lazaniją. Diena įgaus visai kitokią nuotaiką.

  1. Garsiai kalbėk apie savo tikslus

Kiekvienas saviugdiškas žmogus turi vieną didelį tikslą, kuriuo jis nori siekti. Suprantame, jog didelių svajonių nepasieksime vienu žingsniu, nes visgi, tai yra lėtas procesas. Į savo dienos darbų sąrašą įtraukiant darbelį, kuris padės žengti mažą žingsnelį svajonės link, motyvuosite save ir pakeisite savo rutiną. Ypatingi planuokliai puikiai pagelbėja šiam tikslui

  1. Naujovės

Kai esate pakankamai užsimotyvavęs pasiekti savo tikslą liko ir pradėti judėti jo link. Naujas pomėgis į rutiną ne tik įneš naujų vėjų, bet ir užpildys jumis pilnavertiškumu. Tapyba, mezgimas, internetinis blogas ar dienoraštis su pratimais gali būti vienas iš jų. Tokia veikla ne tik užpildys jūsų laisvą laiką, bet ir apčiuopiami ir matomi rezultatai aprūpins kūną laimės hormonu.

  1. Spontaniškumas

Visada planuojame savo laiką ir tai turėtų būti kiekvienam reikalingas įprotis, bet viskas turi ribas. Dauguma į galvą atėjusių spontaniškų įdėjų lieka neįgyvendintos, tačiau kodėl? Galbūt jus draugė pakvietė valandai išeiti pasivaikščioti, bet jūsų laikas suplanuotas ir susiruošti reiktų per 10 minučių. Nespauskite savęs ir leiskite atitrūkti sau “nuo plano”.

  1. Sportas = progresas kūne ir nuotaikoje

Fiziniui aktyvumui būdingas laimės ir pasitenkinimo hormono išskyrimas. Skyrus valandą per dieną fiziniam sportui greit pastebėsite savijautos pokyčius. Kartais nėra būtina atlikti kardio treniruotę ir išprakaituoti, nes ir pasivaikščiojimas gryname ore gali nuraminti kūną, sumažinti įtampą ir sudėlioti mintis į vietas.

  1. Nusiteikimas - kelias į laimingą žmogų

Manau ir patys pastebite, kaip situacija dažniausiai priklauso nuo jūsų požiūrio. Net didžiausia ir atsakingiausia užduotis neatrodo tokia baisi, kai jautiesi pasitikintis savimi ir atsipalaiduosite. Požiūrį į save galima lavinti ir ugdyti. Meditacija, joga ar kitoks savo kūno ir minčių pažinimas gali įnešti į gyvenimą šiek tiek ramybės, o tuomet ir rutina nebebus tokia baisi.


Svarbiausia prisiminti - rutina praskaidrina netgi maži dalykai, lai virsta muūsų diena "skania" ir kupina pasimėgavimo akimirkų, patarė Naratyvinės terapijos specialistė, dienoraščių kūrėja ir laiko planavimo tyrinėtoja. Atsiminkite pačią nuostabiausią sekmadienį, gėris. Pabandę išlipti iš savo pačių sukurtų rėmų, nė nenorėsite į juos sugrįšti. Viskas ko reikia, tai drąsiai eksperimentuoti.

Peržiūrų: 3Komentarų: 0